söndag 1 mars 2009

Vallen tar form

Nu kommer det mera!
Tack för alla fina kommentarer
om mamma och pappas
jättefina trädgård!
De blev jättestolta!
Jag har ju lovat visa hur vallen kom till!




Ogräshögen här vid huset har formats och fixats till en avlång vall. Egentligen skulle den bli en gräsklädd och mycket lättskött vall med några fristående buskar.


Allt för att det skulle vara enkelt att klippa runt med gräsklipparen!!




Så blev det inte!!


Nu när min trädgård skulle flytta hit så blev nog lite mer växter än vad min pappa hade tänkt sig...hihi


Från början var det ganska glest och de bilderna var ganska tråkiga så denna bilden ovan är från maj 2007, när växterna bott här i ett år.

De bilder som kommer nu är från 2008.







2008 är det två år efter plantering






Här går vi in till den delen av trädgården som förra inlägget visade.
Tindra vaktar grinden...jättefarliga vakthunden...



Det tar väl ett tag innan min trädgård i Sundsvall är i närheten av detta.
Jag önskar alla en härlig vecka!
Stor Kram
Martina

7 Vänliga kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Å vad roligt att hitta denna nya fina blogg! Kommer gärna hit igen!

Jes

Hjärtat Mitt sa...

Vilken otrolig växtkraft!
Men det är ju bra för dig, när du vill hämta växter.

Det är klart att du fixar fika hos alla som ligger på vägen! Det kan väl inte vara så många, hihihihi....
Och jag lovar, att hade du inte en full bil innan, så kulle du få det efter alla besök! För alla trädgårdsälskare brukar vara väldigt generösa och dela med sig av sitt överskott :)

Kram Mari i Marieholm

Hanna sa...

Hej Martina!
Ja jisses... vad mycket växter :P
Hade du allt det där på uteplatsen till lägenheten?!
Hur fint som helst!
Spaljeerna visade jag för maken från förra inlägget...vi skulle behöva nåt liknande på ena gaveln! Min uppstammade vita syren har 'lagt sig' åt sidan tack vare blåsten :( Behövs nån slags vindstopp!

Jamenvisst! Pilgården måste man bara se... har tänkt åka dit i flera år, men inte haft tid. Har jobbat så mycket, o haft fullt upp i min egen trädgård :S Det är på Evonella plant, i Bergsåker som jag brukar jobba förresten.

Ha d gott!
Kramar / Hanna

Britt sa...

Vad glada dina föräldrar måste ha blivit för alla växter. Fin sida hit tittar jag igen//Britt

Linneas Hjärtefröjd sa...

Hej! Åh tack söta du!! de får du mer än gärna göra, va glad jag blir!! :D
Tack! ja, jo nu har jag bestämt mej för att låta de va som de är nu :) de flesta tycker de oxå..

kul o hitta dej oxå!! vackra trädgårdsbilder du visar!!!! ha en underbar kväll o morgondag!!
kramar linnea

Sallys hus sa...

Hej!
Oj så fint!
Det är en konst det där....att inse att växterna breder ut sig....jag planterar oftast för tätt så får jag hålla på och gräva upp å flytta sen....fniss...
Kram katarina

Anonym sa...

Hej igen!

Oj vad häftigt att de hur trädgården har växt under åren! Jag vet inte om jag skulle ha tålamodet att vänta till det växte till dig =) haha

Supervacker verkligen! Kul att du tyckte om vårt fynd från mässan!

Kram på dig!

Anna