söndag 22 februari 2009

Nu vill jag visa

Min trädgård!!

Denna trädgård var min när jag bodde i Skåne.
hade jag en marklägenhet som jag aldrig skulle flytta ifrån...
Klicka på bilderna så ser ni tydligare vad som göms i rabatterna.



Konstigt vad man ändrar sig snabbt när stora kärleken dyker upp...från Sundsvall av alla ställen...typ 100 mil från mig.

Men hur skulle jag kunns skiljas från mina älskade blommor??


Väldigt så lägligt...
så byggde mamma o pappa nytt hus
och skulle anlägga sin nya trädgård

Jag fick väl tag i storspaden
och grävde upp nästan alla mina blommor och lastade en hel släp full.
Mina blommor skulle få sprida ut sig i en jättestor trädgård...vilken lycka!

Alla kan ju se att blommorna är ju lite trångbodda,
men i nya trädgården såg det ut som småplantor!
Mamma och jag hade jätteroligt när vi planterade om allt detta!

Det som är så härligt nu när jag kommer till Skåne är att jag kan hälsa på alla mina blommor som växt och blivit hur stora som helst.


Önskar alla en skön söndag!
Kram Martina

11 Vänliga kommentarer:

Camilla sa...

Du är rolig Martina! Många järn i elden. Jag trodde du pluggade...Kram Camilla

Unknown sa...

.. då hittade dina blommor en bra plats ändå..:) ..o du oxå..många mil längre bort:) Härliga bilder! Fin musik :)

Hjärtat Mitt sa...

Vilken tur att du tog till vara på dina växter, så att du kan hälsa på dem :) Jag förstår att det var en hel del, för det syns verkligen på bilderna.
Kärleken kan visst hittas långt borta. Jag hade turen att hitta min i Norrköping, och han ville flytta med mig till Skåne :)
Du har varit flitig med pysslandet. Halsbanden och kransarna är jättefina.
Fårfällen ser så skön ut. Vi hade en vikarie vars dotter sålde vita ulliga lammskinnsfällar. De var verkligen sköna. Satte upp mig på en lista över att kunna få lite lammull när de ska klippas nästa gång :)
Måste oxå säga att jag tycker att du har fått det jättefint här, med hjärtpilen, texten och allt!

Kram Mari i Marieholm

Hagbacken sa...

Å vilken tur du hade som fick med dig dina blommor, trots allt! Förstår att du hade svårt att skiljas från dem!

Tack för dina rara ord!

Kram Linda

Hanna sa...

Vilken fin trädgård du hade!!
Men du har väl en trädgård nu med!?

Ja, det är nåt speciellt med Sundsvallsgrabbar, haha! Själv blev jag bortrövad från Hälsingland...hade lovat migsjälv att aldrig flytta längre norrut :D (är 08 från ursprungligen)
Så det kan gå :P

Vad snällt av dig o erbjuda 'skjuts till Birsta' :D
Hihi, jaa det är nog samma affärer vi besöker :P

Höres!
Ha'de! Kram Hanna

Inspiration i vitt sa...

Hej Martina, vilken underbar prunkande trädgård, förstår att du tog med varenda strå till din mamma.
Kramar till dig/Ingela.

Gunilla sa...

Ja jag förstår att du inte ville lämna dina fina blommor. Tur att dina föräldrar kunde ta hand om dom Och de blir nog väl omskötta.

Ha en fin dag

Gunilla

Les Cotrions sa...

Hello Martina! What a stunning blog you have!!! Your photos are marvellous and a source of inspiration!!! Nice to meet you!!!
Vale

Hanna sa...

Vad spännande!
Jag förstår att du längtar till våren :D
Hur stor är eran tomt nu ?
Ja, murgröna skulle jag vilja ha ute oxå... provade plantera en lite härdigare sort ifjol..får se om den klarat sig :S
Så kom jag på häromdagen att jag hade planterat en Hortensia Kyushu ifjol...hade helt glömt bort det! Då fick jag lust o gå ut med hårtorken o kolla så den verkligen va där :P

Ha d gott!
Kramar / Hanna

Tussegumman sa...

Vad härligt att du tog tillvara på dina blommor och att du nu kan besöka även dem när du åker hem till SKåne. Längtar så efter vår och sommar när jag ser dina fina bilder. Ha det gott/Kramar Från Tussegumman

Sallys hus sa...

Ååå vilken massa fina blommor. Nu längtar man riktigt mycket till sommaren.
Sicken tur mamsen o papsen hade som fick en massa växter. Där sparade de en halv förmögenhet samtidigt som du kan njuta av dem varje gång du åker dit...;)
Kram katarina